משכנתא פנסיונית של בנק מזרחי טפחות – מה התנאים ולמי זה מתאים?

פרסומת

עודכן בתאריך 06/03/2024 על ידי צוות האתר

אם אתם מעוניינים להגדיל את כמות ההכנסה החודשית שלכם או לממן הוצאה חד פעמית, כדאי שתכירו את המשכנתא הפנסיונית. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים משכנתא פנסיונית של בנק מזרחי טפחות. במדריך שלפניכם אנחנו נציג מה הם התנאים ללקיחת המשכנתא ולמי זה מתאים. 

מה זה משכנתא פנסיונית של בנק מזרחי טפחות?

משכנתא פנסיונית היא הלוואה בתמורה לשעבוד נכס קיים עם אפשרות לדחיית התשלום לתקופה ארוכה. כלומר, תוכלו ליהנות משקט כלכלי לתקופה באמצעות שימוש בנכס שבבעלותכם. 

פרסומת

למי מיועדת המשכנתא הפנסיונית של בנק מזרחי טפחות?

המשכנתא הפנסיונית של בנק מזרחי טפחות מיועדת לאנשים בגיל השלישי שמעוניינים בעזרה למימון הוצאה חד פעמית או הגדלת רמת ההכנסה החודשית. 

מה היתרונות של לקיחת משכנתא פנסיונית?

קיימים מספר יתרונות של לקיחת משכנתא פנסיונית לעומת הלוואות אחרות:

  1. לקיחת הלוואה למטרות שונות – המשכנתא הפנסיונית אינה מיועדת אך ורק לרכישת דירה ומאפשרת לכם לקבל הלוואה עבור מגוון רחב של צרכים כמו עזרה פיננסית לילדים, סיום חובות, מימון הוצאות חד פעמיות, הגדלת רמת הכנסה חודשית או מעבר למגורים בדיור מוגן ובתי אבות. 
  2. בעלות על הנכס – הבעלות על הנכס נשארת בידיים שלכם ואתם יכולים להמשיך להתגורר בבית. 
  3. דחיית החזר חודשי – ישנה אפשרות לדחיית תשלום ההחזר של המשכנתא לתקופה של עד 15 שנים. 

מה הם מסלולי קבלת משכנתא פנסיונית בבנק מזרחי טפחות?

בנק מזרחי טפחות מאפשר ללקוחותיו לקבל את ההלוואה בשלושה מסלולי מימון שונים:

  1. סכום חודשי קבוע – קבלת סכום קבוע מדי חודש לחשבון העו"ש בבנק כתוספת הכנסה. 
  2. סכום חודשי משתנה – קבלת סכום כסף מוגדר מראש מידי חודש. במידה והכסף לא מנוצל הוא נצבר ומועבר לחודש הבא. הכמות כסף המצטברת מתאפסת כל תחילת שנה. 
  3. סכום חד פעמי – קבלת כל גובה ההלוואה בתשלום אחד. מסלול זה מתאים לכיסוי על חובות והוצאות חד פעמיות. 
  4. מסלול משולב – חלק מן הכסף יתקבל כסכום חודשי קבוע וחלק ממנו יתקבל כסכום חד פעמי. כך תוכלו גם לכסות על הוצאה קיימת וגם לקבל תוספת הכנסה חודשית. 

מה הם תנאי ההחזר במשכנתא הפנסיונית של בנק מזרחי טפחות?

המשכנתא הפנסיונית של בנק מזרחי טפחות היא הלוואה בתקופת החזר של עד 30 שנה. 

פרסומת

במהלך ההלוואה, ב-15 שנים הראשונות יהיה עליכם לבחור איזה מסלול החזר אתם מעדיפים. האם לשלם תשלומי ריבית מופחתים ללא תשלומי החזר על הקרן או לדחות את תשלום המשכנתא ושהריבית על ההלוואה תגדל (יהיה צבירה של ריבית דריבית). 

במהלך ה-15 שנים השניות, יהיה עליכם לבחור האם אתם מעדיפים לשלם תשלומי החזר חודשיים או להחזיר את הכסף שלוויתם בתשלום אחד כהלוואת בלון. 

מהי הלוואת בלון?

הלוואת בלון היא הלוואה שנקראת גם הלוואת גישור או בולט ובה אתם מחזירים את הקרן והריבית בסוף תקופת ההלוואה. מקובל לקחת הלוואת בלון לתקופה קצרה בה אתם זקוקים למימון כספי ויודעים שבקרוב יהיה לכם את הכסף הזה ותוכלו להחזיר את ההלוואה. 

למשל, כאשר רוכשים דירה חדשה ויודעים שעוד מספר חודשים תצליחו למכור את הדירה הישנה ויהיה לכם כסף לכסות על ההלוואה לרכישת הדירה החדשה.