הלוואות סטודנטים – הטכניון

פרסומת

עודכן בתאריך 04/03/2024 על ידי צוות האתר

קרן מלווה וקרן הסיוע המשותפת למועצה להשכלה גבוהה ולמשרד החינוך והתרבות מעניקות הלוואות לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הטכניון. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על הלוואות לסטודנטים הלומדים בטכניון. 

מה הן האפשרויות העומדות עבור תלמידים שלומדים בטכניון?

סטודנטים שלומדים בטכניון יוכלו לקבל הלוואות משתי סוגי קרנות: קרן מלווה שמקיימת שתי תוכניות הלוואות לסטודנטים וקרן הסיוע המשותפת למועצה להשכלה גבוהה ולמשרד החינוך והתרבות שמקיימת תוכנית הלוואה לסטודנטים בהתאם לקריטריונים מסוימים. 

פרסומת

אילו הלוואות מעניקה קרן מלווה לסטודנטים בטכניון?

קרן מלווה מאפשרת לסטודנטים בטכניון לקחת הלוואה במסלול רגיל או מיוחד על מנת לעזור להם בתשלום שכר לימוד או שכר דירה. 

מהי הלוואה רגילה מקרן מלווה?

הלוואה רגילה של קרן מלווה היא הלוואה עד לסכום של 18,000 שקלים ללא ריבית וצמוד ב-95% לעליית המדד, אותה ניתן לקבל במהלך כל אחת משנות הלימוד של התואר. החזר ההלוואה יתחיל לאחר קבלת ההלוואה או עד 12 חודשים מסיום התואר. 

מהי הלוואה מיוחדת מקרן מלווה?

הלוואה מיוחדת מקרן מלווה היא הלוואה אשר מוחזרת לאחר תום הלימודים. גובה ההלוואה הוא עד 10,000 שקלים וניתן לקבל את ההלוואה פעמיים במהלך התואר בנוסף להלוואה רגילה מקרן מלווה. ההלוואה היא ללא ריבית וצמודה ב-95% לעליית המדד. 

מהי הלוואת סטודנטים בטכניון מקרן הסיוע המשותפת?

קרן הסיוע המשותפת להשכלה גבוה ולמשרד החינוך והתרבות מעניקה הלוואות שנועדו לסייע בתשלום שכר לימוד בהתאם לקריטריונים אותם היא מציבה.

הקרן מחליטה על גובה ההלוואה על פי הקריטריונים הבאים: מעמד סוציו אקונומי, שיוך גאוגרפי, מצב משפחתי, אופן שירות (צבא או שירות לאומי), גובה שכר לימוד ונתונים מיוחדים.

מה גובה ותנאי ההגשה להלוואה מקרן הסיוע המשותפת?

פרסומת

קרן הסיוע המשותפת מעניקה הלוואות עד לסכום של 2,000 דולר. תנאי ההלוואה מתעדכנים מידי שנה באתר משרד החינוך וניתן להגיש בקשה להלוואה עד לחודש דצמבר של שנת הלימודים. את טפסי הגשת הבקשה ניתן לרכוש בחנות "מיכלול" אשר ממוקמת בקמפוס של אוניברסיטת הטכניון.

הלוואת קרן הסיוע המשותפת היא ללא ריבית עם הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן והחזר ההלוואה יתפרש על תקופה של עד 36 חודשים החל משנתיים אחרי תקופת הלימודים. 

במהלך שנות הלימוד ניתן להגיש ולקבל מספר הלוואות מקרן הסיוע המשותפת של המועצה להשכלה גבוהה ומשרד החינוך והתרבות.