מה גובה ההלוואה שאני יכול לקחת?

פרסומת

עודכן בתאריך 08/05/2024 על ידי צוות האתר

המשפט "אין ארוחות חינם" תקף ביתר שאת בכל הקשור להלוואות. בעוד שחברות האשראי והבנקים מציפים אותנו בפרסומות חייכניות וצבעוניות להלוואות למטרה כזו או אחרת, המציאות היא שהלוואות צריך להחזיר, ולא תמיד זה פשוט כמו שזה נשמע.

כאשר שוקלים לקחת הלוואה, חשוב לקבל את ההחלטה באופן זהיר ואחראי, ולוודא שאכן תוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה, גם אם המצב הכלכלי הנוכחי שלכם ישתנה.

באמצעות המחשבון שבעמוד זה תוכלו לחשב את גובה ההלוואה המירבי אותו אתם יכולים לקחת, בהתאם ליכולת ההחזר החודשית שלכם.

חישוב סכום הלוואה מירבי

מחשבון גובה הלוואה מירבי – איך להשתמש

פרסומת
  1. הזינו את סכום ההחזר החודשי בו אתם חושבים שתוכלו לעמוד. חשוב מאוד להזין סכום שמרני, ולא למתוח את היכולת שלכם לקצה.
  2. זכרו שרוב ההלוואה בישראל הן בריבית משתנה, ושהריבית יכולה גם לעלות. לדוגמא, במהלך השנים 2022 ו-2023 עלתה ריבית הפריים ביותר מ-4%, וגרמה לגידול משמעותי בסכום ההחזר של ההלוואות.
  3. אחד "הטריקים" של חברות אשראי ובנקים במתן הלוואות הוא לשחק עם תקופת ההלוואה. ואכן – ניתן לראות שבחירה של תקופת החזר ארוכה יותר תגדיל את סכום ההלוואה שאתם יכולים לקחת, אבל חשוב לזכור שתקופת החזר ארוכה יותר מגדילה משמעותית גם את סך הריבית שנשלם על ההלוואה (בדקו במחשבון ההלוואה)
  4. סכום ההלוואה המירבי צריך לכלול גם את כל העמלות והעלויות הנלוות של לקיחת ההלוואה.

מה סכום ההלוואה המירבי שאני יכול להרשות לעצמי? – נקודות למחשבה

  1. אתם באמת צריכים את ההלוואה הזו? לפני שלוקחים הלוואה, חשוב תמיד לשאול את השאלה – האם ההלוואה באמת נחוצה לי? במקרים רבים מומלץ לבחון קודם ללקיחת ההלוואה פתרונות חלופיים, כמו הקטנת הוצאות או הגדלת הכנסות במידת האפשר.
  2. חשבו את יכולת ההחזר באופן שמרני: לפני שלוקחים הלוואה, חשוב מאוד לוודא שסכום ההחזר החודשי המחושב מתאים לתקציב שלכם, ומשאיר מקום להוצאות חיוניות אחרות ולמקרים בלתי צפויים.
  3. מזעור עלויות ריבית: ככלל אצבע, ההלוואות שמתקשרים להציע לכם יהיו בדרך כלל ההלוואות היקרות יותר. בידקו את טבלת השוואת ההלוואות על מנת לראות אם אתם זכאים להלוואות זולות יותר.
  4. בנו קרן חירום: לפני שלוקחים הלוואה, חשוב לוודא שיש לכם "קרן חירום" – סכום כסף השווה לשכר של כ-3-6 חודשים, שיאפשר לכם לעמוד בהוצאות בלתי צפויות או אובדן עבודה.
  5. הלוואה מנהלים, לא שוכחים: הנסיבות הפיננסיות שלכם עשויות להשתנות עם הזמן. בדקו אחת לתקופה האם ההלוואה שלקחתם עדיין חיונית ובצעו התאמות במידת הצורך. במקרים מסויימים מומלץ לשקול למחזר את ההלוואה, בדגש על מצבים של ירידת ריבית במשק או אם אם המצב הכלכלי האישי משתפר.