משכנתא שנייה – מה זה ולמי זה מתאים?

פרסומת

עודכן בתאריך 06/03/2024 על ידי צוות האתר

לא עומדים בתשלומי המשכנתא הראשונה? שוקלים לשעבד את הנכס שלכם בפעם השנייה? אנשים רבים בוחרים לקחת משכנתא שנייה.

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים משכנתא שנייה. במדריך הזה אנחנו נסביר מה זה משכנתא שנייה ולמי זה מתאים. 

מה זה משכנתא שנייה?

משכנתא שנייה היא תהליך בו לוקחים משכנתא נוספת לצד המשכנתא הראשונה הקיימת ומשעבדים את הנכס שברשותם פעם נוספת, עבור המשכנתא החדשה. 

פרסומת

למי מתאים לקחת משכנתא שנייה?

משכנתא שנייה היא פתרון עבור אנשים שלא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא הראשונה שלקחו ועוזרת לצמצם בין הפער שנוצר בין המצב הכלכלי בעת לקיחת המשכנתא הראשונה למצב הכלכלי כיום. 

מה גורם לפערים כלכליים ומוביל ללקיחת משכנתא שנייה?

פעמים רבות נוצר פער בין המצב הכלכלי בעבר ובהווה או הבדלים בין כמות ההכנסות וההוצאות עקב שינויים כמו התרחבות המשפחה, רכישת בית או רכב, שינוי מקום עבודה וגובה השכר, תשלומי גנים ובתי ספר, מימון אירועים משפחתיים, הוצאות בריאותיות ועוד. 

מה גובה המשכנתא השנייה?

בדרך כלל גובה המשכנתא השנייה היא עד 70% מגובה הנכס המשועבד פחות גובה החוב במשכנתא הראשונה. 

כלומר, אם יש לכם בית בשווי של מיליון שקלים וגובה המשכנתא הראשונה שנותרה לתשלום הוא 200 אלף שקלים, הבנק יסכים להלוות לכם 500 אלף שקלים, 700 אלף בעקבות השעבוד ומזה יפחיתו את גובה החוב הקיים. 

איך מקבלים משכנתא שנייה?

כדי לקבל משכנתא שנייה עליכם יהיה לבצע תהליך דומה לזה של לקיחת משכנתא ראשונה. תוכלו לבחור האם לקחת את המשכנתא דרך בנק או מוסד פיננסי פרטי ויהיה עליכם להציג מסמכים המראים שתוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא. 

בהתאם לדירוג האשראי שלכם והביטחונות שתציגו לבנק או לגוף הפרטי, הם יאשרו או לא להעניק לכם משכנתא ויפרטו על תנאי החזר וריבית. ככל שהגוף מאמין יותר ביכולת שלכם להחזיר את ההלוואה, כך גובה הריבית נמוכה יותר ותנאי המשכנתא משתלמים יותר.  

פרסומת

אילו מסמכים תצטרכו להראות על מנת לקבל משכנתא שנייה?

על מנת לקבל משכנתא, יהיה עליכם להציג מסמכים אשר מראים שאתם מסוגלים לעמוד בהחזרי התשלום:

  1. תדפיס עובר ושב של שלושה חודשים אחרונים. 
  2. תלושי שכר של שלושה חודשים אחרונים. 
  3. נסח טאבו על הנכס המשועבד.
  4. מסמכים שמראים שיש לכם הכנסות נוספות כמו שכר דירה או קרנות גמל. 

אם אתם עצמאיים עליכם יהיה להציג מסמך של שומת מס על השנה הקודמת ואישור רואה חשבון על ההכנסות השוטפות במקום תדפיס תלושי שכר. 

מה עוד ניתן לעשות מלבד לקיחת משכנתא שנייה?

לפני שאתם לוקחים משכנתא שנייה, כדאי לכם לשקול מחזור משכנתא. מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות על מנת להבין את כל האופציות העומדות לפניכם. היועץ ידע להעניק לכם תמונת מצב של השוק הפיננסי, להכווין אתכם ולמצוא את הפתרון הכדאי ביותר עבורכם מבחינת תנאים וגובה תשלום.

מה זה מחזור משכנתא?

פרסומת

מחזור משכנתא זה מצב בו מבטלים את המשכנתא הישנה ומחליפים אותה במשכנתא חדשה עם תנאים משופרים על מנת שתתאים לצרכים העדכניים שלכם. 

מה כדאי לעשות לפני שאתם לוקחים משכנתא שנייה?

לפני שאתם רצים לבנק או לגוף פיננסי פרטי, מבקשים לקחת משכנתא שנייה ומשעבדים את הבית שלכם בפעם השנייה חשוב לעצור ולחשוב האם תוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא השנייה בעתיד הרחוק והאם זו האלטרנטיבה המשתלמת ביותר עבורכם. 

לאחר מכן, גשו לבנקים ולגופים השונים ותבקשו מהם הצעה למשכנתא שנייה. השוו את תנאי המשכנתאות בגופים השונים ובחרו במשכנתא המתאימה לכם ביותר מבחינת תקופת פריסה, גובה ריבית, סוג תשלומים ואפשרות לדחיית התשלום על הקרן. 

מה השלבים ללקיחת משכנתא שנייה?

רגע לפני שאתם מסיימים לקרוא את המדריך, הכנו עבורכם סיכום של השלבים שעליכם לעשות בדרך ללקיחת משכנתא שנייה:

  1. סיעור מוחות – בצעו מחשבה עם עצמכם מול דפי ההכנסות וההוצאות שלכם ובדקו האם תוכלו לעמוד בתשלומים על משכנתא נוספת. 
  2. ייעוץ – התייעצות עם אנשי מקצוע תעזור לכם להבין האם לקיחת משכנתא שנייה היא צעד משתלם כלכלית עבורכם ומה הם האלטרנטיבות הנוספות שיש בשוק הפיננסי כמו מחזור משכנתא. 
  3. הצגת מסמכים – הציגו מסמכים שמראים כי יש לכם הכנסות ואתם מסוגלים לעמוד בתשלום המשכנתא השנייה. ככל שהבנקים והגופים הפרטיים יאמינו יותר שאתם מסוגלים להחזיר את המשכנתא כך התנאים שהם יציעו יהיו טובים יותר. 
  4. סקר שוק – תפנו לכמה בנקים וחברות פיננסיות פרטיות ותבקשו מהם לקבל משכנתא שנייה. בצעו השוואה בין התנאים של הגופים השונים ובחרו במשכנתא המתאימה לכם. 
  5. לקיחת משכנתא – הידד! הגעתם לשלב האחרון בו הבנק או הגוף הפיננסי אישר את קבלת המשכנתא. כל שנותר לכם לעשות הוא לראות את הכסף נכנס לחשבון הבנק ולהתחיל לשלם את תשלומי ההחזר. 
פרסומת