משכנתא לכל מטרה – כל מה שצריך לדעת

פרסומת

עודכן בתאריך 01/09/2020 על ידי אור אשכנזי

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים משכנתא לכל מטרה . במדריך שלפניכם אנחנו נציג מה זה משכנתא לכל מטרה, למי זה מתאים, מה הם התנאים והיכן ניתן לקבל. 

מה זה משכנתא לכל מטרה?

משכנתא לכל מטרה זה תהליך בו אתם ממשכנים נכס נדל"ן שיש ברשותכם ובתמורה לכך מקבלים משכנתא. את המשכנתא תוכלו לקבל לכל מטרה, כלומר לצורך תשלום לימודים, שיפוץ הבית, רכישת רכב, מימון תהליך רפואי ועוד.

מי זכאי לקבל משכנתא לכל מטרה?

פרסומת

משכנתא לכל מטרה נועדה עבור לקוחות שאין להם משכנתא פעילה או שהמשכנתא שנותרה להם היא קטנה והם יוכלו לעמוד בתשלומי החזר על משכנתא נוספת. 

מה ההבדל בין משכנתא לכל מטרה להלוואה לכל מטרה?

בניגוד להלוואה לכל מטרה, במשכנתא לכל מטרה לבנקים יש שעבוד של הנכס שמבטיח להם שתחזירו את הכסף שלוויתם ולכן הם נוטים להעניק תנאים יותר טובים מבחינת אופן פריסת תשלומים, ריביות, עמלות וגובה הלוואה. 

כמה כסף ניתן לקבל במשכנתא לכל מטרה?

בדרך כלל ניתן לשעבד עד 50% מהנכס שברשותכם ובמקרים חריגים גם עד 60% ו-70%. במידה ויש לכם משכנתא נוספת, החישוב יהיה ערך הבית בשיעבוד פחות החוב הקיים במשכנתא השנייה. 

כלומר, אם יש ברשותכם בית בשווי מיליון שקלים, תוכלו לשעבד אותו ולקבל הלוואה של 500 אלף שקלים. במידה ויש לכם משכנתא פתוחה בשווי 300 אלף שקלים אז הבנק יסכים להלוות לכם 200 אלף שקלים. 

מהי משכנתא לכל מטרה של בנק מרכנתיל?

בנק מרכנתיל מציע משכנתא לכל מטרה כנגד נכס קיים וממליץ זאת ללקוחות שלקחו בעבר משכנתא עם פריסת תשלומים גבוה ולא מצליחים לעמוד בתשלומים. 

מתי כדאי לקחת משכנתא לכל מטרה?

אספנו עבורכם מספר סיטואציות בהן כדאי לשקול ולקחת משכנתא לכל מטרה:

פרסומת
  1. אי עמידה בתשלומי משכנתא ישנה – משכנתא היא תקופה לטווח ארוך ובמהלך הדרך הצרכים שלנו משתנים ותנאי הבנק יכולים להשתפר. לכן, מומלץ לקחת משכנתא חדשה שתעזור לכם לחסות את הקודמת בתנאים טובים יותר. 
  2. איחוד הלוואות קיימות – אם יש לכם מספר הלוואות קטנות פתוחות בחשבון תוכלו לקחת משכנתא על מנת לכסות את כולן ושיהיה לכם תשלום חודשי אחד מרוכז. 
  3. מימון גדול שלא לרכישת דירה – אם אתם צריכים עזרה במימון וזקוקים לסכום כסף גדול עבור הליך רפואי, אירוע משפחתי או עזרה פיננסית לילדים, תוכלו לקחת משכנתא לכל מטרה. 

איך מקבלים משכנתא לכל מטרה?

הליך קבלת משכנתא לכל מטרה הוא הליך דומה לזה של לקיחת משכנתא. עליכם לקבוע תור עם יועץ המשכנתאות בסניף הבנק ולהציג מסמכים שמראים כי יש לכם הכנסה סדירה, נכס בבעלותכם ושתוכלו לעמוד בתנאי ההלוואה. 

ככל שהבנק יאמין שיש לכם יותר סיכוי לעמוד בהחזר ההלוואה כך הוא יעניק לכם תנאים טובים יותר.