הלוואת בלון – איך מקבלים והאם זה כדאי?

פרסומת

עודכן בתאריך 06/03/2024 על ידי צוות האתר

הלוואת בלון היא הלוואה במהלכה הלווים מקבלים סכום כסף מסוים, ומחזירים אותו באמצעות תשלום אחד בסוף תקופת ההלוואה. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים לקחת הלוואת בלון. במהלך המדריך נענה על שאלות כמו איך מקבלים הלוואת בלון, האם משתלם לקחת הלוואה מהסוג הזה ולמי זה מתאים. 

מהי הלוואת בלון?

כפי שנאמר למעלה, הלוואת בלון היה הלוואה בה הלווה מקבל סכום כסף ומחזיר את כולו בתשלום אחד בסוף תקופת ההלוואה. קיימים שני סוגים עיקריים של הלוואות בלון:

פרסומת
  1. הלוואת בלון בה הלווה מחזיר את הריבית והסכום הכספי שלווה כולו בתשלום אחד בסוף התקופה. 
  2. הלוואת בלון בה בכל חודש הלווה משלם את הריבית ובסוף התקופה הוא משלם את כל הקרן.  

מדוע הרבה פעמים הלוואת בלון נקראת הלוואת גישור?

אנשים רבים בוחרים לקחת הלוואת בלון כאשר הם יודעים שבעוד תקופת זמן מסוימת יהיה להם את כל הסכום אותו הם לווים. ההלוואה נקראת הלוואת גישור כי לרוב הם צריכים את ההלוואה לתקופת זמן קצרה יחסית. 

לדוגמה, במצב בו אדם מתכוון למכור דירה, הוא לוקח הלוואת בלון וכאשר יקבל את הכסף על הדירה הוא ישתמש בו על מנת לסגור את ההלוואה. 

דוגמה נוספת היא כאשר אדם צריך סכום כסף עבור אירוע (רכישת דירה, קניית רכב, בת מצווה וכן הלאה) והוא יודע שבקרוב כספי קרן ההשתלמות הופכים לנזילים, הוא לוקח הלוואת בלון. 

מהי הריבית על הלוואת בלון?

בהלוואת בלון יש ריבית גבוה מכיוון שבמהלך תקופת ההלוואה היא צוברת את המדד וכן את הריבית. כלומר, סכום ההלוואה הסופי שיתקבל יהיה גבוה הרבה יותר מהסכום ההתחלתי שקיבלתם מהבנק או הגוף ממנו לוויתם. 

הסיבה לעלייה הגבוהה בהחזר ההלוואה הוא שבהלוואת בלון אתם מחזירים את כל סכום הכסף שלוויתם בסוף התקופה בניגוד להלוואות אחרות בהם יש החזר חודשי אשר יורד מגובה ההלוואה ההתחלתית עד לכדי כך שבמשך הזמן היקף ההלוואה יקטן. 

למשל, אם תבחרו לקחת הלוואת בלון עבור רכישת דירה לפני מכירת הדירה שבבעלותכם, גובה הריבית יהיה גבוה בכ-2% מריבית המשכנתא. 

האם מומלץ לקחת הלוואת בלון?

פרסומת

הלוואת בלון היא הלוואה שהכדאיות הכלכלית שלה מוגבלת למקרים שבהם אתם יודעים בפירוש מהיכן יגיעו הכספים לכיסוי ההלוואה.

הלוואת בלון למימון הצריכה השוטפת, או במקרים שלא ידוע מיהכן יגיע הכסף לכיסוי ההלוואה, תהיה ברוב המקרים לא משתלמת, מכיוון שבקלות תוכלו למצוא את עצמכם עם חוב גדול שאין לכם איך להחזיר. 

מדוע אנשים בוחרים לקחת הלוואת בלון?

אנשים בוחרים לקחת הלוואת בלון במקרים בו הם צריכים כסף עבור אירוע מסוים ואין להם איך לממן אותו, אך הם יודעים שבעוד תקופת זמן מסוימת הם פודים סכום כסף ויהיה להם איך להחזיר את ההלוואה. 

מה חשוב לזכור לפני שלוקחים הלוואת בלון?

חשוב לזכור שביחס להלוואות אחרות שקיימות בשוק, רמת הסיכון בהלוואת בלון גדולה יותר, ומומלץ לקחת הלוואת בלון רק אם יודעים מהיכן יגיעו הכספים להחזר ההלוואה