הלוואה מקרן השתלמות כלל

פרסומת

עודכן בתאריך 14/04/2024 על ידי צוות האתר

כלל היא חברת פנסיה וגמל המעניקה לקהל לקוחותיה אפשרות לקבל הלוואה, כאשר קרן ההשתלמות שלהם שמנוהלת על ידי החברה משמשת כבטוחה להלוואה. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים הלוואה מקרן השתלמות של כלל. המדריך שלפניכם יסביר לכם מהי הלוואה בערבות קרן השתלמות, מה תנאי הלוואה מקרן השתלמות כלל ולמי זה מיועד. 

מה זה קרן השתלמות?

מדי חודש העובד והמעביד מפקידים כספים שמופרשים בהתאם לאחוז מסוים מהמשכורת של העובד לקרן השתלמות. קרן השתלמות היא מכשיר חיסכון שהכספים המופקדים בו סגורים בתקופה של שש שנים הראשונות של הקרן. 

פרסומת

במהלך כל תקופת החיסכון הכסף בקרן ההשתלמות צובר תשואות. 

מה קורה לאחר שש השנים הראשונות של הקרן?

לאחר שש השנים הראשונות של קרן ההשתלמות העובד יכול למשוך חלק מהכסף המופקד בקרן או את כולו והוא יהיה פטור מתשלום מס רווחי הון. 

האם ניתן למשוך כספים מקרן ההשתלמות לפני סיום התקופה?

העובד יכול למשוך את כספי החיסכון שלו מקרן ההשתלמות לפני תום שש השנים הראשונות אבל הוא ישלם עליהם מיסים. בתקופה בה הכסף נמצא בקרן ההשתלמות הוא צובר תשואות.

מהי הלוואה מקרן השתלמות כלל?

הלוואה מקרן השתלמות כלל היא הלוואה בגובה של עד 80% מסכום הכספים הצבורים בקרן נזילה ועד 30% מהכספים הצבורים בקרן לא נזילה. גובה הלוואה מקרן השתלמות כלל מינימלית היא 6,000 שקלים. 

מהי תקופת הלוואה מקרן השתלמות כלל?

הלוואה מקרן השתלמות כלל היא הלוואה עם תקופת החזר של 6-84 חודשים. 

מהן אפשרויות החזר הלוואה מקרן השתלמות כלל?

פרסומת

חברת כלל מעמידה שני סוגי תשלומי החזר להלוואה מקרן השתלמות בהתאם למצב הקרן:

  1. קרן נזילה – הלוואה לפי לוח סילוקין שפיצר בה יש תשלום חודשי קבוע הכולל את החזרי הקרן והריבית. 
  2. קרן לא נזילה – הלוואה במתכונת בלון או שפיצר. הלוואת בלון היא הלוואה בה משלמים את הקרן והריבית בסוף תקופת ההלוואה. 

מתי משתלם לקחת הלוואת בלון?

הלוואת בלון היא הלוואה שמומלץ לקחת בתנאי שצריכים מימון ויודעים שבטווח הקרוב יהיה לכם את הכסף ותוכלו להחזיר אותו. 

במהלך הלוואת בלון אתם לא מחזירים סכום חודשי מסוים מהכסף שלקחתם כהלוואה. כתוצאה מזה, גובה הכסף שתשלמו כתוצאה מריביות גדל כל חודש וההלוואה מתנפחת מחודש לחודש, ממש כמו בלון, ומכאן גם שמה. 

הלוואת בלון היא הלוואה טובה לתקופות קצרות אך לטווח הארוך אתם תשלמו כמות כסף גבוהה ביחס לסכום הכסף שלוויתם. לכן, אם אתם מעוניינים בהלוואה לטווח הארוך מומלץ לבחור בהלוואת שפיצר. 

אילו מסמכים העמית צריך להציג בעת הלוואה מקרן השתלמות כלל?

פרסומת

על מנת לקבל הלוואה מקרן השתלמות כלל עליכם יהיה לצרף מסמכים שונים לבקשה בהתאם למצב הקרן שלכם. ריכזנו עבורכם הסבר על המסמכים השונים שיהיה עליכם להציג: 

  1. קרן לא נזילה – על העמית לצרף צילום של שלושה תלושי שכר אחרונים. אם העמית הוא עצמאי עליו לצרף דו"ח שומה אחרון וצילום של שלושה חודשי עובר ושב בחשבון הבנק. 
  2. קרן נזילה – אם גובה ההלוואה הוא מעל 200 אלף שקלים על העמית לצרף שלושה תלושי שכר אחרונים. אם העמית הוא עצמאי עליו לצרף דו"ח שומה אחרון וצילום של שלושה חודשי עובר ושב בחשבון הבנק. 

מה היתרונות בלקיחת הלוואה מקרן השתלמות?

ריכזנו עבורכם מספר יתרונות מדוע כדאי לקחת הלוואה מקרן השתלמות ולא מגופים פיננסיים אחרים:

  1. שמירה על כספי החיסכון ואי תשלום מיסים – אם אתם זקוקים למימון ותחליטו לפתוח את קרן ההשתלמות שלכם יהיה עליכם לשלם מיסים על פתיחת הקרן לפני תום התקופה של השש שנים. הלוואה מקרן ההשתלמות מאפשרת לכם להשאיר את כספי החיסכון סגורים ולקבל הלוואה בערבות אליהם. 
  2. הלוואה בתנאים מועדפים – לקרן ההשתלמות יש ערובה שתחזירו את כל הכסף שלוויתם ולכן היא מסוגלת להעניק לכם הלוואה שהיא לרוב בתנאים טובים יותר מיתר ההצעות להלוואה שתקבלו בשוק הפיננסי. 
  3. היכרות מוקדמת – קרן ההשתלמות היא תוכנית חיסכון אליה אתם מפקידים כספים מידי חודש ויש לכם היכרות ארוכה איתה. עדיף לקחת הלוואה דרך חברה שאתם מכירים ומאמינים בה מאשר דרך חברה זרה או חדשה.