הלוואה מקרן השתלמות הראל

פרסומת

עודכן בתאריך 04/03/2024 על ידי צוות האתר

הראל היא חברה ותיקה המעניקה לעמיתיה אפשרות להפקיד כספים לקרנות השתלמות. עמיתי החברה רשאים להגיש בקשה להלוואה לכל מטרה מקרן ההשתלמות כאשר כספי הקרן משמשים כבטוחה להלוואה. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים הלוואת קרן השתלמות הראל. 

אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות שלכם בהראל או מתעניינים בתנאי ההלוואה של חברת הראל, המדריך הזה הוא בשבילכם. 

מהי קרן השתלמות ולמי יש?

פרסומת

קרן השתלמות היא מכשיר חיסכון אליו מופקדים כספים שהעובד והמעביד מפרישים בהתאם לאחוז מסוים מהמשכורת של העובד. 

הכספים המופקדים לקרן ההשתלמות סגורים למשיכה בשש השנים הראשונות של הקרן, ובסופן העובד יכול למשוך את הכספים או להמשיך להחזיק אותה עד שיזדקק לכסף. 

קרן השתלמות קיימת לחלק מהעובדים השכירים, וכן לעצמאים רבים שדואגים להפריש לעצמם מידי חודש סכום קבוע לקרן השתלמות. 

בתקופה בה הכסף נמצא בקרן ההשתלמות הוא צובר תשואות.

מה קורה אם העובד מושך כספים מהקרן השתלמות?

אם העובד מחכה עד לסוף התקופה שבה הקרן סגורה הוא זכאי לקבל את הכסף כשהוא פטור ממס רווח הון. אם העובד זקוק לכסף בצורה מיידית ובוחר למשוך אותו לפני סיום 6 השנים הראשונות של הקרן, יהיה עליו לשלם מיסים, ולכן עדיף ברוב המקרים לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות.

מדוע כדאי לקחת הלוואת קרן השתלמות?

קיימים מספר יתרונות להלוואות בערבות קרן ההשתלמות על פני לקיחת הלוואות דרך גופים פיננסיים אחרים והם: תנאי הלוואה משתלמים, יכולת שמירת כספי החיסכון בקרן ואי תשלום מיסים עליהם. 

קרנות השתלמות מחזיקות בכספי החיסכון שלכם כך שהן מלוות לכם כספים בידיעה שתחזירו את כספי ההלוואה בחזרה ובמידה ולא הם ישברו את החסכון שלכם וייקחו את הסכום שאתם חייבים להם. 

לכן, לקרנות ההשתלמות יש ערובה וודאית שתחזירו להן את כספי ההלוואה והן מסוגלות להעניק הלוואות בתנאים משתלמים הכוללים תקופות הלוואה ארוכות וריביות נמוכות יותר מבנקים, חברות כרטיסי אשראי וגופים פיננסיים פרטיים אחרים. 

פרסומת

בנוסף, אם אתם לוקחים הלוואה בערבות קרן ההשתלמות ולא פותחים את הקרן אתם זוכים לשמור את כספי החיסכון בקרן ולא צריכים לשלם עליהם מיסים למדינה. לרוב, תשלום המיסים על הכסף לפני תקופת פתיחת הקרן גבוהה יותר מהריביות שהקרנות מציעות ולכן כדאי לקחת הלוואה בערבות הקרן השתלמות ולא לפתוח את הקרן. 

מהי הלוואה מקרן השתלמות הראל?

הלוואה קרן השתלמות הראל היא הלוואת בגובה של עד 65% מסכום הכספים הצבורים בקרן נזילה ועד 50% מהכספים הצבורים בקרן לא נזילה. 

ההלוואה ניתנת ללא צורך בערבים ועם גובה הלוואה מינימאלי של 20,000 שקלים. 

מהי תקופת החזר הלוואה מקרן השתלמות הראל?

תקופת פריסת תשלומי ההחזר המינימאלית בהלוואה מקרן השתלמות הראל היא 12 חודשים והתקופה המקסימלית היא 84 חודשים. 

מתי העמית זקוק לאישורים נוספים בעת הלוואה מקרן השתלמות?

פרסומת

אם ההלוואה בערבות קרן השתלמות של הראל היא בגובה של יותר מ-150 אלף שקלים יידרש אישור של בן או בת זוג של העמית. אם ההלוואה היא בגובה של יותר מ-500 אלף שקלים יידרש אישור של סוכן, יועץ או סניף הבנק של הלקוח.