הלוואה ממקום העבודה

פרסומת

עודכן בתאריך 04/03/2024 על ידי צוות האתר

הרבה מעסיקים מאפשרים לעובדים שלהם לקבל הלוואה בריבית נמוכה או ללא ריבית ממקום העבודה. במהלך תקופת ההלוואה, תשלומי ההחזר יורדים מתלוש המשכורת של העובד. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על הלוואה ממקום העבודה.

מדוע כדאי לקחת הלוואה ממקום העבודה?

כדאי לקחת הלוואה ממקום העבודה כאשר אין לכם יכולת לקחת הלוואה מבנק, מיציתם את כל האפשרויות העומדות לפניכם או כדי לקחת הלוואה בתנאים משתלמים יותר. 

פרסומת

הלוואות ממקום העבודה ידועות בריבית נמוכה יחסית או ללא ריבית כלל, ומאפשרות לעובד להחזיר בתשלומים חודשיים מהמשכורת את גובה ההלוואה שקיבל. 

איך מומלץ לקחת הלוואה ממקום העבודה בצורה חכמה?

על מנת לקחת הלוואה משתלמת מהמעסיק, מומלץ מאוד לחתום על חוזה בין שני הצדדים בו תפורט גובה ההלוואה, גובה הריבית, מועד קבלת ההלוואה, תקופת ההחזר ומה קורה במצב בו העובד מפוטר או עוזב את מקום העבודה מרצונו. 

מהו גובה הניכוי המקסימלי עבור הלוואה ממקום העבודה?

חוק הגנת השכר הוא חוק שנחקק בשנת 1958 ומגדיר כי אי אפשר לנקוד מהעובד מעל לרבע משכרו. כלומר, אם אתם לוקחים הלוואה ממקום העבודה וההכנסה שלכם היא 8,000 שקלים בחודש למעסיק מותר להוריד מהמשכורת שלכם עד 2,000 שקלים עבור ההלוואה והורדות אחרות. 

שימו לב כי גם אם אתם בוחרים להחזיר את ההלוואה בהמחאות או שטרות חוב, אתם עדיין מוגבלים להחזר של עד רבע מגובה המשכורת שלכם. במקרה וההלוואה היא בסכום גבוה, לא תוכלו להחזיר אותה בתקופה קצרה על ידי תשלומים גבוהים. 

מה קורה עם הלוואה ממקום העבודה במצב של פיטורים או התפטרות?

במקרה בו העובד מפוטר או בוחר להתפטר ויש לו הלוואה מול המעסיק על העובד להמשיך ולשלם תשלומי החזר להלוואה. במידה ונקבע בחוזה ההלוואה, רשאי לנקות המעסיק את הסכום הסופי במשכורת האחרונה של העובד. 

מה המיסוי על הלוואה ממקום העבודה?

ברגע שאדם עובד במקום עבודה מסוים, הוא אינו משלם מס רק על הרווחים כלפי המדינה אלא גם על ההטבות שהוא מקבל מהמעסיק כמו ביטוח ודמי בריאות. 

פרסומת

בקשר להלוואות מהמעסיק, בהלוואות שסכומן הוא 7,800 שקלים או מתחת המיסוי הוא לפי מדד המחירים לצרכן. בהלוואות שגבוהות מ-7,800 שקלים אחוז הריבית יהיה בהתאם לריבית בנק ישראל. 

מהי הלוואה כבונוס ממקום העבודה?

הרבה מאוד בעלי עסקים מעודדים את העובדים להישאר בעבודה או לעבוד באופן יעיל על ידי הענקת סכום כסף לאחר תקופה מסויימת או עמידה ביעדים, מה שמוכר כמענק. המענקים (הבונוסים) הללו נחשבים להלוואות ועל העובד לשלם מס עליהם.

מה היתרונות והחסרונות בלקיחת הלוואה ממקום העבודה?

אין ספק כי ללקיחת הלוואה ממקום העבודה בניגוד ללקיחה מבנקים או גופים פרטיים פיננסים יש יתרונות וגם חסרונות:

  1. יתרונות – יכולת לקבל הלוואה בריבית נמוכה עם החזר חודשי וללא צורך בהצגת בטחונות. 
  2. חסרונות – אי אפשר להחזיר את ההלוואה על ידי תשלומים גבוהים, המיסוי עלול להפוך את ההלוואה ללא משתלמת ויכול להיות שאופי העבודה והדרישות מהמעסיקים ישתנו.