הלוואה לשכירים בהוראת קבע

פרסומת

עודכן בתאריך 04/03/2024 על ידי צוות האתר

אם אתם שכירים שזקוקים להלוואה למימון אירוע משפחתי, הליך רפואי, שיפוץ הבית, רכישת רכב או כל מטרה אחרת, כדאי לכם לשקול לקחת הלוואה בהוראת קבע. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם לדעת לפני שאתם לוקחים הלוואות לשכירים בהוראת קבע. במדריך שלפניכם אנחנו נסביר מה זה אומר להיות שכיר ומהי הלוואה בהוראת קבע. 

מה זה הלוואה?

הלוואה היא עסקה בה צד אחד מעניק לצד האחר כסף לתקופת זמן מוגבלת בהתאם לתנאים שנקבעו מראש. 

פרסומת

לרוב מקובל לקחת הלוואות דרך הבנקים אך במקרה בו הבנק לא מאפשר ישנן חברות אשראי, חברות מימון פרטיות וחברות ביטוח אשר מעניקות הלוואות גם. 

מהי הלוואה בהוראת קבע?

בניגוד להלוואה רגילה בה יש לכם תשלומים חודשיים אותם אתם אמורים לשלם, בהלוואה בהוראת קבע אתם משלמים את התשלומי ההחזר היישר מחשבון הבנק שלכם באמצעות הוראת קבע. 

מי נחשב לשכיר?

שכיר הוא אדם שעובד עבור ארגון או אדם אחר, ביחסי עובד מעביד ומקבל בסוף כל חודש משכורת. 

מהי הלוואה לשכירים בהוראת קבע?

הלוואה לשכירים בהוראת קבע היא הלוואה המיועדת עבור אנשים העובדים במקום עבודה קבוע ויש להם הכנסה חודשית קבועה. תשלומי החזר ההלוואה יורדים באמצעות הוראת קבע מחשבון הבנק של השכיר בכל חודש בתאריך קבוע וגובה התשלום ידוע וקבוע מראש. 

מה היתרון בלקיחת הלוואה בהוראת קבע לשכירים?

היתרון בהלוואה בהוראת קבע לשכירים היא שבתחילת תקופת ההלוואה גובה ההחזרים נמוך ומאפשר התמודדות עם המצב הכלכלי הבעייתי. בהמשך ההלוואה גובה התשלומים עולה. 

כלומר, אם למשל אתם מעוניינים לקחת הלוואה לצורך מימון אירוע חתונה, אתם מכסים חלק מההוצאות באמצעות הלוואה ועדיין יש חיובים נוספים שקשורים לאירוע. במהלך התקופה שלפני או אחרי החתונה גובה התשלומי החזר בהלוואה בהוראת קבע היא נמוכה ומאפשרת לכם להצליח להתנהל כלכלית עם תשלום ההלוואה ותשלומים נוספים. 

פרסומת

לאחר תקופה, כאשר האירוע הסתיים וההוצאות הנוספות גם, גובה תשלומי ההחזר על ההלוואה עולה ומאפשרת לכם לסיים ולכסות על ההלוואה בצורה מהירה יותר. 

מהיכן ניתן לקחת הלוואה לשכירים בהוראת קבע?

הלוואה לשכירים בהוראת קבע ניתן לקחת מהבנקים או מגופים חוץ בנקאיים כמו חברות אשראי, חברות ביטוח וחברות מימון. 

כאשר לוקחים הלוואה מחברות הביטוח הביטוח בריאות או החיסכון שלכם משועבד לטובת ההלוואה והחברה מסוגלת להעניק תנאים טובים יותר – ולפעמים משתלמים יותר מהבנקים! 

מה היתרונות בלקיחת הלוואה לשכירים בהוראת קבע דרך גופים חוץ בנקאיים?

קיימים מספר יתרונות בלקיחת הלוואה לשכירים בהוראת קבע דרך גופים חוץ בנקאיים:

  1. קבלת הלוואה ללא צורך בערבים וביטחונות. 
  2. יש פחות בירוקרטיה וטפסים למלא על מנת לקבל הלוואה. 
  3. רוב הגופים מאפשרים הלוואה מיידית ואין צורך להגיע אל החברה – ניתן להגיש בקשה באינטרנט או בטלפון. 
פרסומת

מה החיסרון בלקיחת הלוואה לשכירים בהוראת קבע דרך גופים חוץ בנקאיים?

החיסרון המובהק בלקיחת הלוואה לשכירים בהוראת קבע דרך גוף חוץ בנקאי ולא דרך הבנק היא שלאותו גוף אין מידע על ההיסטוריה הכלכלית שלכם ולכן פעמים רבות תקבלו הלוואות בסכומים נמוכים יותר ועם ריבית גבוה יותר מזו של הבנק. 

הבנק מכיר את אופן ההתנהלות שלכם ולכן יודע להעריך כמה סיכון הוא לוקח בעת נתינת הלוואה – אם אתם לקוחות עם דירוג אשראי טוב, כנראה שתקבלו מהבנק תנאים טובים יותר ללקיחת הלוואה בהוראת קבע. 

מה כדאי לעשות לפני שלוקחים הלוואה בהוראת קבע לשכירים?

אספנו עבורכם מספר טיפים ושלבים שכדאי לכם לבצע לפני שאתם לוקחים הלוואה בהוראת קבע לשכירים:

  1. האם אתם באמת צריכים הלוואה? – הלוואה היא התחייבות לתקופה, ארוכה או קצרה, שעולה לכם כסף. לפני שאתם בוחרים בדרך הקלה שהיא לקיחת הלוואה בדקו האם אתם באמת צריכים אותה. פעמים רבות על ידי צמצום הוצאות ניתן להקטין את גובה ההלוואה הדרושה או לוותר עליה. 
  2. תפנו אל הבנקים בבקשה להלוואה – תפנו למספר בנקים ובקשו מהם הלוואה בהוראת קבע לשכירים. פעמים רבות כאשר תציגו כי בנק מסוים נתן לכם תנאים טובים יותר הבנק השני ישווה את התנאים או יתן תנאים טובים יותר כדי שתקחו את ההלוואה דרכו. הלוואה היא סוג של משא ומתן עם הבנקים. 
  3. מה עם חברת הביטוח? – אם יש לכם ביטוח בריאות, קופת גמל או קרן השתלמות תוכלו לקבל הלוואה בגובה של חלק מהחיסכון בתמורה לשיעבודו. הביטוח יתן לכם חלק מהכסף שנצבר בחיסכון וכאשר תחזירו את ההלוואה הכסף הזה יחזור לחיסכון שלכם. מכיוון שלחברת הביטוח יש את החיסכון שלכם משועבד היא מסוגלת להעניק הלוואה בתנאי פריסת תשלומים וריבית טובים, שלפעמים טובים יותר משל הבנקים. 
  4. בדקו מול גופים חוץ בנקאיים נוספים – לרוב מומלץ לפנות לגופים חוץ בנקאיים במקרה והבנקים לא מעניקים לכם את ההלוואה שרציתם מכיוון שהם לוקחים ריביות גבוהות יותר משמעותית. פנו לכמה גופים חוץ בנקאיים ובקשו הצעה לקבלת הלוואה בהוראת קבע לשכירים דרכם. 
  5. הגיע הזמן להשוואה! – השוו בין כל ההצעות להלוואות שקיבלתם בבנקים ובגופים השונים ובחרו בזו שמתאימה ביותר לצרכים שלכם מבחינת גובה ההלוואה, תקופת החזר, סוג פריסת תשלומים וגובה ריביות.