הלוואה למסורבים – איך עושים את זה?

פרסומת

עודכן בתאריך 06/03/2024 על ידי צוות האתר

כאשר מעוניינים לבקש הלוואה לרוב פונים אל הבנק בו החשבון שלכם נמצא כאופציה ראשונה. לפני שהבנק יעניק לכם הלוואה הוא יחשב את מידת הסיכון שלו ואז יחזיר לכם תשובה האם ההלוואה מאושרת או לא. יש פעמים בהם הבנק יסרב לתת לכם הלוואה. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת לפני שאתם לוקחים הלוואה למסורבים. במדריך שלפניכם נציג מה הם הסיבות שהבנקים מסרבים לתת הלוואות ומה ניתן לעשות כאשר הגופים הגדולים מסרבים להלוות לכם כסף.

מדוע בנקים וגופים מסרבים להעניק הלוואה?

הנה הסיבות העיקריות מדוע בנקים וגופים יסרבו לתת לכם הלוואה כשתפנו אליהם:

פרסומת
  1. אי יכולת החזרת הכסף שינתן. 
  2. אין יציבות כלכלית לתקופה ממושכת. 
  3. אין ערבים או בטחונות מספקים. 
  4. התרשמות אישית של הגוף המלווה מכם. 

מה הדרך בה הבנקים והגופים הפיננסיים מחשבים את הסיכון בהענקת הלוואה?

כל בנק מחשב בצורה שונה את רמת הסיכון שהוא לוקח כשהוא מעניק לכם הלוואה, צורת החישוב אף משתנה מסניף לסניף. למשל, יכול להיות שסניף מסוים של בנק הפועלים יחשב באופן שונה מסניף אחר את רמת הסיכון שלו. 

מדוע מומלץ יותר לקחת הלוואה בבנק מאשר בגוף פיננסי פרטי?

הלוואה בבנק מומלצת הרבה יותר מהלוואה בגוף אחר מכיוון שהבנק יוכל להעניק לכם ריביות נמוכות יותר להלוואה, כי יש לו מידע רב עליכם. בנוסף, על הבנקים יש פיקוח על מתן הלוואות וריביות והתנאים יהיו נוחים. 

בקרנות פנסיה וקרנות השתלמות הריביות נמוכות יותר משל הבנקים מכיוון שהן מקבלות מידע על ההכנסות שלכם וכעירבון הן משעבדות את הקרן. חשוב לדעת שאם אתם מאחרים בתשלום ההלוואה ילקחו לכם כספים מהפנסיה. 

מה ניתן לעשות במידה שההכנסות שלכם לא מספיקות לקבלת הלוואה?

אם ההכנסות שלכם לא מספיקות על מנת לקבל הלוואה, תוכלו לקחת משכנתא לכל מטרה או הלוואה תמורת שעבוד הבית. את המשכנתא לכל מטרה תוכלו לקחת כתוספת למשכנתא קיימת. היתרון של הלוואה מסוג זה היא ריביות נמוכות יותר לעומת שאר ההלוואות הקיימות. 

מה ניתן לעשות במקרה בו כל האופציות אזלו?

אם לאחר ניסיונות לקבל הלוואה קיבלתם סירוב מהבנקים והגופים השונים, תוכלו לפנות אל המשפחה והחברים. אחד מהיתרונות הגדולים בקבלת הלוואה מבני משפחה היא הלוואה ללא ריבית או בריבית נמוכה מאוד. 

פרסומת

החיסרון העיקרי הוא שלא תמיד מצליחים למצוא בן משפחה שיכול להלוות לנו את הסכומים שאנחנו צריכים. בנוסף, הרבה פעמים עניינים כספיים עלולים להוביל לסכסוכים משפחתיים, לכן אם אתם בוחרים להלוות מבן משפחה רצוי שהכול יהיה מתועד ולא להסתמך על הזיכרון.

מה זה ערב ואיך זה יכול להועיל להלוואות למסורבים?

אם עדיין אין לכם דרך לקבל הלוואה, בנקים וגופים סירבו לכם, ואין לכם אדם קרוב ממנו תוכלו להלוות סכום כסף, תוכלו לחפש ערב. ערב הוא אדם בעל הכנסות כספיות גדולות אשר מאמין ביכולת שלכם להחזיר חזרה את הכסף לבנק או הגוף ממנו לוויתם או אדם שתומך במטרה שבשבילה אתם לוקחים הלוואה. 

עצם המונח ערב, אומר כי האדם ערב ללווה ההלוואה ובמקרים מסוימים הגוף ממנו לקח הלווה את ההלוואה יכול לבוא אל הערב בבקשת תשלום. מקרה שכזה יכול לקרות במצב בו הלווה נקלע לפשיטת רגל, נפטר וכן הלאה. 

איך ניתן לקבל הלוואה בערבות המדינה?

הקרן בערבות של המדינה, גופים מתנדבים במדינה ויזמים מעניקים הלוואות ללא ריבית עבור פתיחת עסק. הלוואות אלו הן הלוואות בריבית נמוכה או אפסית שמעניקים גופים שרוצים לפתח עסקים במדינה, מאמינים בעסק שאתם מקימים ורואים בזה כהשקעה ולא הלוואה. 

מה ניתן לעשות במצב בו אתם לא מצליחים לקבל הלוואה למסורבים?

פרסומת

אם ניסיתם את כל האופציות: משפחה, חברים, בנקים, גופים פיננסיים וחיפוש ערב, ולא הצלחתם לקבל הלוואה, כדאי שתנסו להקטין או להגדיל את ההוצאות הקיימות. תוכלו להגדיל את ההוצאות הקיימות על ידי עבודה נוספת, לקיחת משמרות נוספות או ביצוע שעות נוספות. 

במצב בו עבודה נוספת או ניסיון להקטין את ההוצאות החודשיות לא עוזר, תוכלו לנסות ולמכור פריט שייתן לכם קצת כסף.