הלוואה גמילות חסדים

פרסומת

עודכן בתאריך 06/03/2024 על ידי צוות האתר

הלוואת גמילות חסדים או בשמה המקוצר הלוואת גמ"חים היא הלוואה אשר ניתנת ללא ריבית ונחשבת לעשיית מצווה. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם להכיר על ההלוואות גמילות חסדים.

מה זה גמ"ח?

התורה מאמינה כי אסור להעניק הלוואה לאדם בריבית, אך זו מצווה לעזור לאחר על ידי הלוואה ללא ריבית. מצווה זו נקראת גמ"ח (גמילות חסדים) ומשמעותה להטיב עם האחר ללא מטרת רווח. 

פרסומת

מה היא הלוואת גמילות חסדים?

הלוואת גמילות חסדים היא הלוואה אשר ניתנת עבור אדם שנזקק לעזרה כלכלית ללא לקיחת ריבית. 

מה הם התנאים להלוואת גמילות חסדים?

הלוואת גמילות חסדים ניתנת לאדם אשר יש ביכולתו להחזיר את הכסף במועד מאוחר יותר. בכדי לקבל את ההלוואה ושיהיה לה תוקף צריך להיות עד במקום או לחתום על חוזה בין שני הצדדים. 

מי אלו הגמ"חים?

הגמ"חים הם קרנות אשר מנוהלות על ידי התארגנויות ואנשים עם יוזמה פרטית. הרבה פעמים אנשים מקימים גמ"ח על מנת להנציח אדם קרוב או שמוסדות וקהילות חברתיות פותחות גמ"ח כדי לעזור לאנשים שלהם. 

איך נאספים כספי הלוואות גמילות חסדים?

הגמ"ח מעניק הלוואות גמילות חסידים מתרומות או פיקדונות ציבוריים. הרבה פעמים הגמ"ח מציע לאנשים אפשרות להשקיע את כספם בו עם ידיעה שכאשר הם יהיו צריכים את הכסף הם יקבלו אותו חזרה. 

הגמ"ח עובד כמעין יחידה בנקאית קטנה ללא מטרות רווח שכל עיסוקה הוא העברת כסף מאדם אחד לאחר תוך ידיעה שהכסף יחזור אליו ואל האדם שנתן אותו עבור הקרן. 

מי יכול לקבל הלוואת גמילות חסדים?

פרסומת

התשובה לשאלה זו אינה ברורה ומשתנה מקרן גמילות חסדים אחת לאחרת. בחלק מהקרנות רק אנשים מאותה הקהילה או המוסד רשאים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בעוד בקרנות גמילות חסדים אחרות כל אדם שנזקק לעזרה כספית זמנית יכול להגיש בקשה. 

מה גובה הלוואת גמילות חסדים?

לרוב הלוואת גמילות חסדים היא הלוואה בסכום קטן יחסי שגובהו כמה אלפי שקלים בודדים אשר נועד לעזור לצאת ממצב כלכלי קשה או לארגן אירוע כמו יום הולדת, בר מצווה וכן הלאה.