גיוס הלוואות לעסקים

פרסומת

עודכן בתאריך 12/04/2020 על ידי אור אשכנזי

בעלי עסקים פונים לגיוס הלוואות לעסקים בעת הקמת העסק, לאורך שנתו הראשונה עד אשר מצליח להקים מעגל לקוחות ולהתבסס או בתקופות משבר. 

קיימים גופים רבים אליהם ניתן לפנות בעת הצורך לקבלת הלוואה: הלוואות בערבות המדינה, הלוואות מבנקים או הלוואות מגופים חוץ בנקאיים. 

ריכזנו עבורכם את כל המידע שעליכם להכיר לפני שאתם בוחרים לגייס הלוואה לעסק שלכם. 

מה הם הצעדים שכל בעל עסק צריך לבצע לפני שהוא מגייס הלוואה?

פרסומת
  1. בדקו מדוע אתם זקוקים להלוואה – פעמים רבות עדיף לנקוט בהליכים של צמצום הוצאות מאשר לקחת הלוואה שתגדיל בעתיד את סך ההוצאות שלכם. 
  2. הכינו תוכנית עסקית – התייעצו עם בעלי מקצוע רלוונטיים והכינו תוכנית מפורטת עבור העסק שלכם הכוללת הכנסות צפויות והוצאות. 
  3. לבדוק כמה אופציות – אל תקפצו על ההלוואה הראשונה שמוכנים לתת לכם. בדקו מול מספר גורמים את אפשרויות המימון שלכם ובחרו בזו המשתלמת ביותר עבורכם מבחינת גובה ריבית, סכום ההלוואה, תקופת ההחזר, קנס בעת פרעון מוקדם וסוג ההחזר. 
  4. הכינו את המסמכים הרלוונטים לצורך קבלת ההלוואה – רוב הבנקים והגופים החוץ בנקאיים ידרשו ממכם להציג בטחונות או ערבויות עבור ההלוואה, לכן כדאי להתכונן ולהחזיק במסמכים הנדרשים (פירוט עובר ושב של העסק, שם הערב, נכסים על שם העסק וכן הלאה). 

אילו אפשרויות גיוס הלוואות עומדות בפני עסקים?

בעלי עסקים המעוניינים לגייס הלוואה לעסק יכולים לקבל הלוואה בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים, הלוואה מהבנקים, הלוואה מחברות כרטיסי אשראי או מגופים ללא כוונות רווח כמו האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית. 

אילו קרנות מעניקות גיוס להלוואות עסקים?

ניתן לקבל גיוס להלוואות עבור עסקים דרך קרן להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, קרן עוגן של האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית וקרן בנק דיסקונט לעסקים קטנים. 

מהי הלוואה דרך הקרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה עבור עסקים קטנים ובינוניים?

משרד האוצר מנהל קרן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים הנועד לעזור במימון עבור עסקים שמחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד 100 מיליון שקלים עם עד 100 עובדים בתקופות קשות,  בהתרחבות העסק או בהקמה 

במסגרת הקרן העסקים יוכלו לקבל מבנקים שזכו במכרז המדיני הלוואות בתנאים משתלמים יותר (מבחינת ריביות). קיימים מספר מסלולי הלוואה:

  1. הלוואה להקמת העסק עד לסכום של 500 אלף שקלים עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים ואפשרות לגרייס ל-6 חודשים. 
  2. הלוואה לעסקים קטנים עם מחזור מכירות שנתי של פחות מ-6.25 מיליון שקלים עד לסכום של 500 אלף שקלים עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים ואפשרות לגרייס ל-6 חודשים. 
  3. הלוואה לעסקים קטנים עם מחזור מכירות שנתי הגבוה מ-6.25 מיליון שקלים עד לסכום של 8% מגובה המכירות השנתי עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים ואפשרות לגרייס ל-6 חודשים. 
  4. הלוואה לעסקים בינוניים עד לסכום של 8% מגובה מחזור המכירות השנתי של העסק עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים ואפשרות לגרייס ל-6 חודשים. 
  5. הלוואה לעסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להשקיע בפעילות בתעשייה עד לסכום של 90% מגובה ההשקעה ומקסימום של 15% ממחזור המכירות השנתי של העסק עם תקופת החזר של 144 תשלומים ואפשרות לגרייס ל-6 חודשים. 

הבנקים שזכו במכרז של משרד האוצר ומעניקים את ההלוואה הם בנק מזרחי טפחות ובנק מרכנתיל. 

פרסומת

מהי הלוואת גיוס לעסקים ללא ריבית דרך קרן עוגן?

קרן עוגן הוקמה על ידי האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית ומאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור מכירות שנתי של עד 3 מיליון שקלים לקבל הלוואה עד לסכום של 200 אלף שקלים בתמורה להעמדת ערב אחד. 

מהי הלוואה לעסקים דרך קרן בנק דיסקונט לעסקים קטנים?

בנק דיסקונט מציע הלוואות עבור עסקים קטנים עד לסכום של מיליון שקלים או 10% מגובה מחזור המכירות השנתי של העסק (הנמוך מבין השניים) עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים. 

על מנת להיות זכאי להלוואה על העסק להיות  עם ותק של 3 ומעלה ומחזור מכירות שנתי הנע בין מיליון שקלים ל-15 מיליון שקלים.

איזו הלוואת גיוס לעסקים ניתן לקבל דרך בנק הפועלים?

בנק הפועלים מציע לבעלי עסקים קטנים הלוואת אשראי ברגע עד לסכום של 300 אלף שקלים עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים. 

פרסומת

אילו גופים חוץ בנקאיים מעניקים הלוואות לעסקים?

  1. חברת MAX לעסקים מציעה הלוואה עד לסכום של 500,000 שקלים עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים ללא צורך בביטחונות, כאשר הלוואה עד לסכום של 100,000 שקלים ניתנת באופן מיידי ודיגיטלי דרך האתר. 
  2. חברת כאל מעניקה גם היא הלוואה לבעלי עסקים אך על מנת לקבל הצעה להלוואה יש לפנות אליהם במספר הטלפון 03-5726555 או להשאיר פרטים באתר והם יצרו איתכם קשר. 
  3. חברת מימון ישיר מציעה הלוואה עד לסכום של 200,000 שקלים עם תקופת החזר של עד 60 תשלומים עבור עסקים קטנים עם ותק של 4 שנים ומעלה.